среда, 12. март 2014.

Pizzeria u Nei Poriju

Sada već davne 1995. godine krajem avgusta prvi put smo išli baš sami na more. Tri meseca pre toga smo se venčali pa je ovo bila neka vrsta svadbenog putovanja. Izbor je pao na Nei Pori, novo naselje koje je tada bilo popularno i u ekspanziji. Ja sam okolinu pamtio iz detinjstva a Saška nikada nije bila dole na moru. U blizini plaže gde smo se kupali bila je pizzeria sa baštom u kojoj se služilo Levenbrau pivo. Prvi put sam video da krigle drže u zamrzivaču. Pivo je bilo hladno do kraja, koliko god da sam ga gustirao. Svakodnevno smo svraćali da se osvežimo kada je sunce najjače peklo. Gazda je radio sam, sam je služio piće a sam je i pravio pizze. Imao je peć na drva a imao je i svoj stil razvijanja testa koje je bacao uvis, valjda da bi se bolje razvilo ili šta već. Bilo nam je interesantno, probali smo pizzu i bila je odlična. Gazda nas je fotografisao a i javljao nam se kad nas sretne u šetnji.


1995 - Löwenbräu


1995 - Gazda nas fotografisao

Osam godina kasnije izašao sam na pauzu na poslu i u agenciji u prizemlju zgrade video ponudu za letovanje, opet Nei Pori. Upravo smo bili doveli u red i život i finansijsku situaciju. Shvatili smo da nam je Grčka ponovo dostupna, nismo želeli da gledamo ništa drugo, brzo smo odlučili radujući se odlasku na mesto gde nam je bilo lepo. Poveli smo starije dete sa nama dok je Sofija morala da ostane kod kuće. Naravno, odmah smo otišli da vidimo da li je pizzeria na istom mestu. Isti gazda je bio tamo ali sada su neki dečaci služili, pretpostavili smo njegovi sinovi. On je stajao na izlasku iz šanka i upravljao poslom. Ne sećam se da li je zadržao pečenje pizze za sebe. Pizzeria je bila renovirana, odlično je izgledala i naravno pizze su bili ukusne.


2003 - Ivana i ja



2003 - Saška i Ivana


U Nei Poriju više nismo letovali, tražili smo neka nova mesta. Ove godine (2013) bili smo na Peloponezu. Dug put je zahtevao da se podeli na dva dana. Nismo mnogo razmišljali gde ćemo spavati u povratku. Idemo u Nei Pori, koji nam je usput, i idemo na večeru u pizzeriu. Deset godina kasnije ponovo smo tamo. Pizzeria je i dalje na istom mestu, modernizovana, i dalje izgleda bolje od svih okolnih lokala. Jedna vrlo mlada i simpatična devojka prima narudžbine sa onim pda uređajem. Dvojica momaka iznose pizze i piće. Isti gazda je i dalje tu i suvereno drži svoje mesto ispred šanka. Vidi se da sve drži pod kontrolom. Pizze se i dalje peku u peći na drva, i dalje su odlične. Kada smo platili ista ona devojka dolazi da nas pita da li smo zadovoljni. Pričamo joj da smo bili tu pre 18 godina i pre 10 godina. Ona nam zahvaljuje i kaže da gazda već 30 godina drži taj objekat, da je počeo sa 23 godine i da sada ima 53.


2013 - Večera

Pizzeria se inače zove Vergina. Nalazi se do same plaže pored praznog prostora sa crkvom, lako ćete je pronaći. Na žalost, Nei Pori ne mogu da vam preporučim za letovanje ali ako ipak odete ili se zadesite dole, posetite je obavezno. Makar samo prođite pored nje. Mi ćemo sigurno ponovo svratiti, makar i za deset godina.


2013 - Vergina


2013 - Vergina


Fotografije


Нема коментара:

Постави коментар